Thursday, August 28, 2008

Welcome

Da oggi ho deciso di postare i miei messaggi in duplice lingua. In italiano ed in inglese.
Questo perche', con mia sorpresa, ho scoperto leggendo le statistiche che spesso ricevo visite anche da persone che stanno all'estero. Le quali ovviamente non sapendo l'italiano devono limitarsi a guardar le figure o più semplicemente (e probabilmente), chiudere la pagina per andar altrove.
Premetto che sono davvero scarso con l'inglese, riesco a farmi capire ma chi mi legge sicuramente ha di che ridere per la mia sintassi :)
Pertanto portate pazienza, e anzi se trovate errori madornali e volete segnalarmeli, ben lieto.

Grazie.

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Hi.
My name is Claudio, i live in italy, and i'm trying to develop a game (my first game) using C++ and DirectX.
First of all: excuse me for my horrible english. Fortunately i code better than i write :) so i apologize for certains syntax-semantic-horror errors. I hope you understand the meaning of what i write, anyway if you want, fell free to write me, and help me to fix my errors.

The objective of this work is one: learn something about the game programming, the 3d graphics, how tool use and so on. I know that, on 2008, writing a game is not anymore a task for single and brave man. The videogame industry is now made of sofware house with hundreds of people, and a AAA game usually needs 100-150 men, and 4 years of develop.
So i know that it will be very very difficult for me to end this project. But i live day by day, i've no scheduled date, it's only an hobby, and (why not?) a dream..

Anyway the goal is to create a "clone" of the great "Frontier" of David Braben. Indeed, there are a lot of space-sim on the market, but no one was able to recreate the same feeling. Static universe, planets freezed on space, no seameless universe, sectors with ridicolous dimensions (i.e. a sector is 100km wide!), no inertial behaviour and so on.
So i want to try to recreate a space-sim that will be a SPACE game, but also a SIMulator.
I'm working on it since December 2007, so the same my blog.
Until now i'we used this blog like a "diary", here i write my progress, my difficult, my problem, and the solutions that i found, and i've used my language: italian.
But i've noticed that there's also a bit of visitors outside italy, and i'm pleased to try to narrate you my little adventure.

The game is obviously only at the beginning. I've not used any pre-builded engine, or existing source. All was done by scratch.
I use Microsoft Visual C++ 2008 Express to compile, Blender for the modeling, and Paint Shop Pro XI for the 2D graphics.
For the documentation i use the wonderful book of Frank Luna "Introduction to 3d game programming with directx 9.0c - A shader approach", and the excellent forum GameDev.net

Actually i've:
  • a prototype of galaxy map.
  • a prototype of engine that manage planet with real dimension and distance, stars with lens flare, camera inside and outside the cockpit, orbits, time acceleration and deceleration, and primitive inertial support.

in the previous post you can see some screenshot and video about it.
You have questions? Write me!

And welcome :)

6 comments:

buttha said...

Denghiu for de explanescion

PdG said...

iu ar uelcom

Unknown said...

Ciàcoa de manco e và vanti col sogo!
(giusto per rimanere con l'inglese)
:)

PdG said...

sempre in attesa della tua ultimissima versione di raudy fatta con le particelle, che cosi' la uso per le esplosioni :D

Anonymous said...

ciao PdG.
Vorrei farti alcune domande, premettendo che non conosco Frontier e ricordo pochissimo Elite.
Hai già in mente una qualche sceneggiatura per il gioco?
Come intendi spiegare i viaggi spaziali tra pianeti? E tra galassie? Quali saranno le razze aliene? Insomma, perchè non fornisci qualche lume che non sia tecnico sul tuo gioco?

PdG said...

Beh, non rilascio commenti ancora perche'.. non ho ben chiara la cosa nemmeno io :)
Tau Ceti nasce come mio piccolo progetto per imparar qualcosa sulla grafica 3d in tempo reale. Avevo gia' avuto delle buone esperienze con java3d, ma volevo imparare a lavorare piu' a basso livello.
Inventarsi un gioco da zero era troppo per me, cosi' ho preferito la via del "copiare" qualcosa che gia' era stata fatta in passato.
Dovessi vedere comunque che vi sono buone probabilita' che il gioco arrivi a veder la luce senz'altro cerchero' di curare anche il racconto e l'ambientazione.